Akcje na Pintereście, czyli napędzanie konsumenckich zachowań
Pinterest to platforma, która umożliwia tworzenie własnych wirtualnych tablic, do których można przypinać wybrane elementy. Wciąż przybywa użytkowników serwisu, którzy doceniają jego możliwości. Pinterest to również pole, na którym można przeprowadzać marketingowe akcje i zdobywać nowych fanów. Z Pinterestu najczęściej korzystają kobiety.
To właśnie one stanowią większość użytkowników tego portalu. Ale fanów wciąż przybywa. Przyrost jest zaskakująco wysoki. Użytkownicy tworzą swoje tematyczne tablice i przypinają do nich rzeczy, które zyskały ich zainteresowanie.
Znalezione przez nich produkty, mogą zostać zakupione w realnym życiu i często tak właśnie się dzieje. Piny znajdujące się na serwisie mogą być podlinkowane do stron zewnętrznych. Co ciekawe, największą popularną cieszą się piny typu zrób-to-sam. Inne grafiki związane są z modą, wystrojem wnętrz czy podróżami.
Internauci nie tylko doceniają grafiki innych, ale sami generują nowe piny. Dzięki temu baza grafik na Pintereście poszerza się z każdym dniem. Firmy mogą promować swoje produkty właśnie poprzez piny. Odpowiednio dobrane zdjęcia, nie będą wyglądały jak nachalna reklama, ale jak profesjonalne grafiki.
Muszą dostarczać użytkownikom wizualnych przyjemności. Pinterest to narzędzie, które może napędzać zachowania konsumenckie Internautów, dlatego warto przyjrzeć mu się uważniej.